top
logo

Murray Chadwick: Where'd you get these guys from, Ray? Mexico.


Forum

Logowanie



Treningi/mecze

-

Podstawy hokeja


Strzał z nadgarstka PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
piątek, 15 stycznia 2010 13:16

Strzał z nadgarstka jest rodzajem strzału w hokeju w którym używamy mięśni ramienia (zwłaszcza mięśni nadgarstka i przedramienia). Ale uwaga, siła strzału pochodzi raczej z mięśni dolnych partii ciała, niż z ramienia, więc ważne jest wyćwiczenie odpowiedniej techniki strzału. Główną zaletą strzału z nadgarstka jest możliwość uzyskania efektu zaskoczenia, gdyż prawie nie wymaga przygotowania. Ponadto jest to najprecyzyjniejszy rodzaj strzału.

Krótki instruktaż poniżej:


Poprawiony: środa, 08 września 2010 10:37
 
10 zasad Dobrej gry w hokeja PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
niedziela, 27 grudnia 2009 20:22

10 zasad Dobrej gry w hokeja

Na podst. 10 Rules For Playing WELL Wednesday, March 02, 2005 By Mike Hartman and Sam Mercurio z www.betterhockey.com

Jak zwykle (nie)udolne i wolne tłumaczenie z ang. ale przynajmniej się staram ;)


1. Nie przetrzymuj krążka w strefie obronnej. Gdy przetrzymujesz krążek w strefie obronnej powodujesz, że przeciwnik ma szanse nacisnąć Cię i przejąć krążek. A więc jeśli posiadasz krążek w strefie obronnej lodowiska wyjedź z niej z krążkiem jak najszybciej albo podaj dokładnie do najbliższego napastnika z twojej drużyny. Nie próbuj objechać na łyżwach 3 czy 4 zawodników drużyny przeciwnej i pokazać tym samym jak wielkim jesteś graczem ponieważ tak naprawdę to jest samolubstwo i jedynie prosisz się, a tym samym twoją drużynę o kłopoty.

2. Gdy podasz krążek, nie stój i obserwuj co się będzie dalej działo, przemieść się na wolne pole. Poszukaj luki na lodowisku i daj się nieść swoim nogom i stwórz okazję do ataku na prędkości. Po prostu nie stój tu, ruch, ruch, ruch, ... .

3. Po strzale nigdy nie objeżdzaj bramki. Wyhamuj przed bramką, z kijem na lodzie w pozycji gotowej do dalszej gry aby przejąć lub dobić krążek do siatki. Jeśli bramkarz leży na lodzie, spróbuj dobić nad nim albo podaj najszybciej jak to możliwe.

4. Nie relaksuj się na lodzie. Bardzo łatwo jest przyzwyczaić się do oszczędzania się i nie dawania z siebie 100 %. Kiedy jesteś na lodzie zawsze dawaj z siebie 100%. Kiedy twój trener mówi, że jedziemy do niebieskiej linii to nieznaczy, że mamy zatrzymać się metr przed nią. Od linii do linii to zawsze znaczy, że masz jechać dokładnie od linii do linii. Te drobne rzeczy są naprawdę bardzo ważne ponieważ każdym "ścinaniem" oszukujesz tylko samego siebie.

5. Bądź ostrożny w podawaniu backhandem w twojej strefie obronnej nawet jeśli osiągnąłeś mistrzostwo w grze backhandem. Długie podania backhandem przez strefę obronną lodowiska zawsze będzie złym przyzwyczajeniem. To jedno z najniebezpieczniejszych zagrań na lodzie.

6. Zawsze trzymaj podniesioną głowę. Ta technika bierze się sama z siebie kiedy grasz na poziomie zawodniczym, ale nie zaszkodzi jeśli zastosujesz ją wcześniej.

7. Jeśli grasz ciałem trzymaj swój kij nisko. Jeśli nawet najlepiej zagrasz ciałem nie znaczy to, że twój przeciwnik jest już "skończony". Nie pozwól twojemu przeciwnikowi zająć pozycję przed tobą albo położyć ciebie na lód.

8. Nie pozwól twojemu przeciwnikowi rozwinąć skrzydeł. Rozumiem przez to, że w każdej grze i w każdym ruchu "gryziemy lód". Nie mówię przez to, że mamy grać nieczysto, ale pamiętaj, że w każdej dziedzinie gry dajemy z siebie wszystko i nie pozwalamy przeciwnikowi zdobyć ani milimetra przewagi. Ponieważ dasz mu palec on weźmie rękę.

9. Bądź pewien, że jesteś mentalnie przygotowany do każdego meczu. Po prostu no zaczynaj meczu hokejowego mentalnie nieprzygotowany. Zastanów się i zrozum przeciwko jakiej drużynie grasz, którzy gracze z drużyny przeciwnej są najlepsi. Zrozum swoją rolę na lodowisku i trzymaj się tego podczas gry. To stworzy z Ciebie lepszego hokeistę i lepszego członka drużyny.

10.  Słuchaj swojego trenera. Twój trener jest twoim szefem na lodowisku.

Poprawiony: niedziela, 27 grudnia 2009 21:37
 
Strój hokeisty PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
niedziela, 27 grudnia 2009 13:02

Ponieważ hokej jest grą kontaktową ważne jest aby używać bezpiecznego stroju. Pełny ekwipunek i z myślą o naszej przyszłości za oceanem w NHL ;) malutki angielski słownik hokejowy przedstawiam poniżej.

Strój hokeisty

 

HELMET w/FACE MASK - Kask z osłoną twarzy
SHOULDER PADS - Ochraniacze barkowe
ELBOW PADS - Nałokietniki
MOUTH GUARD - Ochraniacz na zęby
HOCKEY GLOVES - Rękawice hokejowe
HOCKEY PANTS - Spodenki hokejowe
GARTER BELT - pas do podwiązywania ...
ATHLETIC SUPPORT - po polsku chyba Suspender na genitalia
HOCKEY SOCKS - getry
SHIN PADS - nagolenniki
HOCKEY STICK - kij hokejowy
 
Bodiczek (body check) PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
sobota, 26 grudnia 2009 19:08

Generalnie są trzy główne typy bodiczków: barkowy, biodrowy i bodiczek wzdłuż bandy. Bodiczek barkowy jest najbardziej popularny. Jest on najczęściej wykorzystywany przez obrońców broniących dostępu do bramki.

Jak wykonać prawidłowy bodiczek

BodiczekSkoncentruj się na klatce piersiowej atakującego ponieważ jest to najtrudniejsza do szybkiego przesunięcia część ciała. Ustaw stopy szeroko i zegnij nogi w kolanach. Swoją masę ciała utrzymuj na wewnętrznych krawędziach łyżew. Następnie wjedź swoim barkiem w klatkę piersiową przeciwnika. Cały czas trzymaj głowę podniesioną, a kij opuszczony.

Zadbaj o swoje bezpieczeństwo

Podstawową umiejętnością jaką każdy zawodnik musi nabyć aby bezpiecznie grać ciałem jest zadbanie o własne bezpieczeństwo. Szczególnie granie przy bandzie może być niebezpieczne. Jeśli już znajdziesz się w rogu lodowiska należy za pomocą zwodów ciałem, łyżew lub kija jak najszybciej uciec z pozycji statycznej. Ponadto dobrze jest utrzymywać równoległe, a nie prostopadłe położenie łyżew w stosunku do bandy. Jeśli już nie możesz uniknąć gry ciałem należy odpowiednio przygotować się do przyjęcia uderzenia.  A więc jak już pisałem wcześniej: niska pozycja, ugięte kolana, łyżwy osobno, głowa do góry. Przy bandzie używaj swoich rękawic i ramion jako amortyzatorów uderzenia.

 

Aha i najważniejsze w amatorskim hokeju nie gramy ciałem ;)

Poprawiony: sobota, 26 grudnia 2009 19:53
 
Rozgrzewka PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
sobota, 26 grudnia 2009 00:25

Bardzo ważne jest aby każdą zwiększoną aktywność fizyczną poprzedzić prawidłową rozgrzewką. Jeśli kilkuminutową rozgrzewkę (bieg, szybki spacer) mamy już za sobą przyszedł czas na 8 minutowy stretching - patrz poniżej

Stretching

Poprawiony: sobota, 26 grudnia 2009 00:33
 



bottom

Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: Lonex.com ntchosting Valid XHTML and CSS.